A The Lancet of Public Health című szaklapban jelent meg annak a kutatásnak az eredménye, amelyet több, mint 15.000 ember bevonásával készítettek, akik kérdőíveket töltöttek ki arról, hogy milyen ételeket, illetve mennyi ételt fogyasztanak napi szinten. Az így megszerzett információkat vizsgálva a kutatók ki tudták számolni, hogy mennyi az átlagos napi kalóriabevitelük, és hogy az általuk fogyasztott ételek milyen mennyiségben tartalmaznak szénhidrátokat, fehérjéket és zsírokat.
A szénhidrátszegény, vagy akár teljesen szénhidrátmentes diéta nagy népszerűségnek örvend. De vajon milyen következményei lehetnek, ha teljesen elhagyjuk az étrendünkből a szénhidrátot? Mennyit árthat ez a szervezetünknek? Kattintson!
A mérsékelt szénhidrátfogyasztás a legkedvezőbb
A kutatásban résztvevők életmódját csaknem 25 évet át kísérték figyelemmel, és arra jutottak, hogy azok, akik mérsékelt mennyiségű ( a napi kalóriabevitelük 50-55 százaléka) szénhidrátot fogyasztottak, átlagosan 4 évvel tovább éltek, mint azok, akik nagyon kevés szénhidrátot (a napi kalóriabevitelük 30 százaléka, vagy annál kevesebb) vittek be.
Az életünket is megrövidítheti, ha nem fogyasztunk elég szénhidrátot
A kutatások alapján a mérsékelt mennyiségű szénhidrátot fogyasztók 2 évvel tovább éltek átlagosan, mint azok, akik hagyományos, szénhidrátszegény étrendet (a napi kalóriabevitel 30-40 százaléka) követtek. Ebből arra a következtetésre jutottak, hogy az extrém kevés szénhidrátbevitelt előíró diéták, mint például a ketogén diéta, hosszú távon szó szerint megrövidíthetik az életet.
Túlzásba vinni sem egészséges
Az eredmények azt is kimutatták, hogy a szénhidrátbevitel túlzásba vitele sem jó ötlet - akik a napi kalóriabevitelük 65 (vagy több) százalékát fedezik szénhidrátból, azok átlagban 1 évvel élnek rövidebb ideig, mint a mérsékelt mennyiségű szénhidrátot fogyasztók. Kiderült továbbá, hogy azok, akik a szénhidrátszegény diétán belül sok növényi eredetű fehérjét fogyasztanak, azoknál némileg csökkent a korai halálozás esélye.
Forrás: prevention.com
